وامداران

ساخت وبلاگ

حجت الاسلام نوراللهی با بیان این که حتی افکار انسان مورد ثواب و عقاب واقع می شود، گفت: خداوند شاهدانی را بر اعمال و افکار انسان قرار داده است و در روز قیامت جای هیچ انکاری وجود ندارد. گناه آیا فکر گناه هم گناه است؟

رسا: حجت الاسلام حسن نوراللهی، سخنران حرم حضرت معصومه(س)، ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که گناه در زندگی باعث گره خوردن کارها و بروز مشکلات در زندگی می شود، ابراز داشت: بسیاری از بلاهایی که در زندگی به آن گرفتار می شویم به خاطر گناه است.

وی با بیان این که حتی فکر گناه هم از انسان سلب توفیق می کند، افزود: شیخ رجبعلی خیاط نقل می کند روزی در بازار شتری از کنار من رد شد و تا خواست لگد بزند خود را کنار کشیدم و لگدش به من نخورد؛ برای من سؤال شد که چرا شتر لگد زد که مکاشفه ای شد و به من گفته شد که چرا فکر گناه کردی، گفتم من که گناه نکردم که جواب داد به همین خاطر هم لگد شتر به تو نخورد.

حجت الاسلام نوراللهی با بیان این که بسیاری از گمان ها حرام است و باید از گمان های بد پرهیز کرد، گفت: در نقطه مقابل هم نیت خیر برکاتی دارد و به خاطر فکر کار خیر هم برای انسان پاداش می نویسند؛ باید توجه داشته باشیم که خداوند همیشه شاهد بر افکار مان است و انسان نمی تواند افکار خود را در پیشگاه خداوند توجیه کند.

وی با بیان این که برگشت همه به سمت خداوند است و خداوند شاهد افکار و اعمال انسان است، افزود: هیچ مکان و زمانی وجود ندارد که این شاهد در آنجا نباشد و همانطور که کودک در رحم مادر به هر طرف نگاه کند مادر هست ولی نمی تواند او را ببیند خداوند هم همه جا هست و بر ما احاطه دارد.

مبلغ حوزه علمیه با بیان این که راه شناخت خداوند دیدن نیست، ابراز داشت: خداوند را باید از کرامات و آثار وجودش شناخت و چطور می شود که در این عالم مادی هر چیزی علتی دارد ولی آفرینش این جهان بدون علت بوده است و هیچ قدرتی بر آن احاطه ندارد.

وی با بیان این که دومین شاهد انسان در روز قیامت پیامبر(ص) است، گفت: خداوند در قرآن فرموده است که ما تو را در روز قیامت گواه مردم قرار خواهیم داد؛ پیامبر(ص) لحظه لحظه اعمال ما را مشاهده می کند و به همین جهت است که ما درسلام نماز خود با ضمیر حاضر به پیامبر(ص) سلام می دهیم؛ امام صادق(ع) فرمود وقتی شما دل فقیری را شاد می کنید بیشتر از آن فقیر دل پیامبر(ص) شاد می شود و هر کس دل پیامبر(ص) را شاد کند مورد رضایت خداوند قرار می گیرد.

حجت الاسلام نوراللهی با اشاره به این که ما باید باور داشته باشیم که پیامبر(ص) ناظر اعمال مان است و عالم محضر پیامبر(ص) و معصومین(ع) هم هست، افزود: همانطور که عزراییل که ملک مقرب خدا است به تمام عالم احاطه دارد پیامبر(ص) که از مقام بالاتری از او برخوردار است می تواند بر همه انسان ها احاطه داشته باشد و اعمال آن ها را مشاهده کند.

وی زمان، مکان، اعضای بدن، اعمال انسان و ملائکه را از دیگر شاهدان روز قیامت دانست و ابراز داشت: روزی که دست و پای انسان شهادت دهند و اعمال انسان مجسم شوند دیگر جای انکار نیست و اگر این شهود را باور کنیم در جامعه ظلم ها و بی عفتی ها و تمام گناهان ریشه کن خواهد شد.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 168 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:38

مدافع بوسنیایی رم راهی شهر برگامو شد.

کاپ: اروین زوکانوویچ، مدافع بوسنیایی تیم رم با قراردادی قرضی به آتالانتا پیوست.

در بندی از قرارداد او «قطعی شدن حضور در صورت رضایت باشگاه» گنجانده شده اما فعلا این مدافع تا 30 ژوئن 2017 در شهر برگامو برای آتالانتا توپ خواهد زد.

 زوکانوویچ از وقتی سال 2016 از سامپدوریا به رم پیوست تنها در 10 بازی برای تیم پایتخت ایتالیا به میدان رفت.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 157 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:38

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 165 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 22:38

فیک ممبر در کانال‌های تلگرامی شاید برای افرادی که سودای کسب و کار پر سود دارند خوشایند باشد اما برای اعضای واقعی فریبی بیش نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان:از هر سو بنگریم بازاریابی امری پرسود است و درآمد آن قابل توجه بوده لذا در فضای کنونی موجود در شبکه های اجتماعی تبادل عضو و افزایش آن برای رسیدن به فروش بیشتر نیز به امری بدیهی بدل شده و روز به روز بر سرعت و متقاضیانش افزوده می شود. افرادی که در ابتدا با هزینه های اندک پیشنهاد افزایش عضو را به گروه های متقاضی می دهند و در سر سودای سودهای کلان دارند.

برخی معتقدند همیشه شلوغی یک فروشگاه و محل عرضه محصول یا خدماتی برای مردم نشانگر کیفیت، جذابیت، محبوبیت و بسیاری صفات دیگر شخصی است که افراد برای خود در ذهن دارند، این شلوغی و جذب مشتری برای فروش بیشتر محصول این روزها از دنیای واقعی به دنیای مجازی هم سرایت کرده به گونه ای که بسیاری از صاحبان کانال های فروش محصول یا ارائه خدمات در صدد هستند تا کانال خود با بالا بردن عدد نشانگر اعضا، پر طرفدار نشان دهند، حتی اگر این اعضای جعلی باشند.

سودای کسب و کاری پر سود که محقق نمی شود/ اعضای جعلی شما را فریب می دهند

فیک (Fake) در زبان انگلیسی، تقلبی و جعلی معنا می دهد و همانطور که گفته شد بسیاری از کانال های تلگرامی برای افزودن به اعتبار خود و ایجاد اعتماد برای ورود افراد جدید و البته واقعی از اعضای جعلی برای نشان دادن تعداد عضویت کانال خود بهره می برند و عموما هم برایشان مهم نیست کیفیت اعضا چگونه باشند، اینگونه است که به وجود اعضای تقلبی در کانال ها اصطلاحا ممبر فیک گفته می شود.

اعضای جعلی یا همان ممبرهای فیک، راه حلی آسان برای صاحبان کانال های خرید و فروش در شبکه های اجتماعی به خصوص شبکه اجتماعی تلگرام است. کافی است در یکی از مرورگرهای کامپیوتر یا گوشی هوشمند خود کلیدواژه هایی نظیر "افزایش ممبر تلگرام"، "ممبر فیک تلگرام"، "افزایش ممبر فیک"، "دانلود نرم افزار افزایش ممبر فیک" و نظایر اینها را جستجو کنید تا سایت های بیشماری برای رسیدن به هدفتان باز شود که هر یک حاوی اطلاعاتی است که گاه یکدیگر را نقض می کنند!

همانطور که گفته شد حضور اعضای جعلی در کانال های تلگرامی امری عادی شده است و تنها برای نمایش تعداد اعداد به منظور جذب دیگر کاربران صورت می گیرد، البته این امر شبکه اجتماعی تلگرام را که به یکی از پرکاربردترین شبکه های پیام رسان در کشور ما تبدیل شده است به بازار سیاهی برای خرید و فروش اعضای جعلی مبدل کرده، به گونه ای که رقابت قیمتی برای فروش اعضای به راه افتاده است.

سودای کسب و کاری پر سود که محقق نمی شود/ اعضای جعلی شما را فریب می دهند

قیمت های فروش فیک ممبرها گاه از پنج هزار تومان با 100 ممبر آغاز و تا 120 هزار تومان با پنج هزار ممبر نیز می رسد و صاحبان کانال های تلگرامی از آنجایی که می پندارند تعداد اعضای کانالشان سندی بر افزایش میزان درآمد آنها می باشد گاه با پرداخت هزینه هایی فراتر از عرف اقدام به خرید این بسته ها می کنند، در این میان بماند که افراد سود جو نیز نهایت استفاده از این فضا را به نفع خود میبرند.

این سوء استفاده ها و ریزش افراد از کانال ها در برهه ای به گونه ای مشهود شد تا عده ای دیگر برای بهره مندی از فضای بوجود آمده در تبلیغات خود بر عدم ریزش اعضا تاکید کنند و از جملاتی با عنوان افزایش ممبر تضمیمی استفاده کردند و این ترفند موجب شد تا متقاضیان به سمت این تبلیغات سرازیر شوند.

سودای کسب و کاری پر سود که محقق نمی شود/ اعضای جعلی شما را فریب می دهند

اما به راستی خریداران بسته های افزایش عضو با پولهایی که به فروشندگان می پردازند به سودهای بالایی در فروش خود می رسند و آیا این نوع بازاریابی در فضای مجازی سود آور است؟ به طور قطع کسب درآمد با اعضای جعلی امکان پذیر نیست و وجود تعداد اعضای بسیار در کانال تلگرامی نمی تواند دلیلی برای موفقیت در فروش و کسب و کار باشد زیرا فروش محصول نیازمند حضور افراد واقعی است و به دلیل اینکه ممبرهای فیک هیچگونه فعالیتی در کانال ها ندارند احتمال بسیار می رود که کانال تلگرامی از بازدید مناسبی نیز برخودار نباشد از سویی دیگر راه های متعددی وجود دارد تا کاربران واقعی بتوانند جعلی بودن تعداد اعضای کانال های تلگرامی را تشخص دهند پس به راحتی متوان نتیجه گرفت که هزینه برای خرید بسته های افزایش عضو شاید در ابتدا مسکنی برای جذب افراد به کانال های تلگرامی باشد اما درمانی برای افزایش میزان فروش و کسب درآمد بیشتر نخواهد بود.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 184 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 17:42

آرژانتین از سنگاپور و مالزی خواسته است که علی اکبر ولایتی وزیر خارجه اسبق ایران را به این کشور تحویل دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از تایمز او اسرائیل، علی اکبر ولایتی برای شرکت در کنفرانسی به سنگاپور سفر کرده و پس از آن برای دیدار با مقامات مالزیایی راهی مالزی شد.

آرژانتین وزیر خارجه اسبق ایران را به دست داشتن در بمب گذاری آمیا متهم می کند.

ایران همواره اتهام دست داشتن مقامات خود در این حادثه را رد کرده است.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 183 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:21

پیشرفت علم در حوزه چشم پزشکی همه، بخصوص جوانان را درگیر خود کرده، به گونه ای که برای حذف عینک طبی از چهره شان، چشمان خود را به دست جراحان می سپارند.

باشگاه خبرنگاران جوان:امروزه با پیشرفت تکنولوژی بخصوص در عرصه پزشکی و ارتقای راههای درمانی مشکلات و بیماریها، دیگر کمتر کسی را پیدا می کنید که به بازگشت سلامتی و رفع مشکلش امید نداشته باشد. دیگر گذشت آن زمان که مادربزرگ و پدربزرگ خود را با عینکهای ته استکانی و وصله پینه شده می دیدیم چرا که نه تنها جوانان امروز که سالخوردگان آینده را تشکیل می دهند بلکه همین افراد مسن امروزی هم برای زیبا کردن چهره و حذف عینک از زندگیشان، خود را به دست جراحان سپرده و در عرض چند دقیقه بینایی روز اول‌شان را به دست می آورند.

اما انگار این اتفاق در بین جوانان بیشتر شایع است و بعد از عمل بینی احتمالا عملهای لیزری چشم برای بهبود بینایی قرار دارند. شاید برای آنانکه عینکی نبوده و نیستند این مسئله قابل هضم نباشد که چرا یک شیء ای به اسم عینک باید یک فرد را زیر تیغ جراحی ببرد اما برای کسی که سالها بقولی چشمانش را پشت ویترین نگه داشته و روزهای سخت و دنیای تار بی عینکی را تجربه کرده، این مسئله عین معجزه و حفظ و مراقبت بیشتر از سلامتی عنوان شود.

تکنیکهایی برای حذف ویترین ششیشه‌ای چشمها

محمد کی پور اپتومتریست درگفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه عملهای جراحی اصلاح عیوب انکساری با لیزر شامل سه تکنیک عمده لیزیک ،لازک و PRK است، درباره لیزیک بیان کرد: این عمل معمولا هفت تا هشت دقیقه‌ای از متداول ترین و پرکاربردترین نوع اصلاح عیوب با لیزر است که عموما طیف وسیعی از افراد برای انجام این عمل واجد الشرایط هستند. 

کی‌پورعنوان کرد: در افرادی که دچار قرنیه نازک، مردمک بزرگ یا خشکی چشم هستند جز لیزیک سایرعمل‌های جراحی نظیر PRK و لازک از بازده بیشتری برخوردار است و عوارض کمتری دارد.

این اپتومتریست با بیان اینکه در تمام روشهای نامبرده از پرتوهای لیزر برای اصلاح انحنای بافت استرومای قرنیه بهره گیری می شود، گفت: بهبود بینایی پس از انجام لیزیک نسبت به سایر روش‌های جراحی‌های مشابه سریعتر است و افراد روز بعد از عمل، کیفیت دید مناسبی‌تری دارند، در صورتی که فرآیند بهبود بینایی در عمل لازک و نهایتا PRK به مراتب کندتر است.

به گفته وی فرآیند بهبود بینایی در عمل لازک نسبت به PRK سریعتر و دردهای پس از عمل نیز کمتر خواهد بود.

وقتی لیزیک هم تاری دید می آورد!

وی با بیان اینکه نوع عمل چشم متناسب برای افراد از سوی پزشک جراح پیشنهاد می شود، گفت: در آستانه عمل‌های جراحی عیوب انکساری با لیزر، چشم‌ها باید از سلامت کامل برخوردار بوده و هرگونه علائم ناهنجاری‌ مثل خشکی چشم، عفونت ها و التهابات چشمی کاملا برطرف شده باشند.

کی‌پور با تاکید بر ضرورت درمان خشکی چشم عمدتا با تجویز قطره‌های اشک مصنوعی و مکمل‌های روغن ماهی پیش از انجام اعمال جراحی با لیزر، افزود:‌ درواقع برای افرادی که خشکی چشمی حاد دارند، انجام عمل لیزیک منجر به تشدید خشکی چشم و بروزعلائمی نظیر خارش، سوزش و احساس حضور جسم خارجی در چشم می شود که با تاری متناوب دید نیز همراه است.

در اعمال جراحی هوای قرنیه تان را داشته باشید!

در مواردی که افراد دارای عیوب انکساری بالا باشند، اعمال جراحی لیزیک توصیه نمی شود.

این اپتومتریست با اشاره به اینکه نباید قطرمردمک افراد زیاد باشد تا پس از عمل لیزیک به ایجاد اختلال در دید شب منجر نشود، اظهار داشت: برای اعمال جراحی عیوب انکساری با لیزر باید قرنیه افراد از ضخامت مناسب برخوردار باشد و هیچگونه نامنظمی در سطح آن دیده نشود، همچنین افراد دارای قرنیه‌های بسیار نازک یا قوز قرنیه برای این عمل‌ها واجدالشرایط نیستند.

به گفته این اپتومتریست زنان شیرده و باردار به دلیل اینکه تغییرات هورمونی به روی شکل قرنیه تاثیر گذار است، کاندیدای مناسبی برای عمل لیزیک نیستند.

وی افزود: اما اخیرا استفاده از فمتوسکند لیزر (لیزری مادون قرمز با طول موج 1053 نانومتر) به جای میکرو کراتوم (ابزار برنده خودکار) در ایجاد برش قرنیه ای افرادی که دارای قرنیه نازک هستند برحسب مورد به نتایج رضایت بخشی می انجامد. 

لیزر چشم به شرطه ها و شروطه ها 

این اپتومتریست سن بالای 21 و ثابت بودن نمره چشم در طول یکسال را از شروط انجام عملهای جراحی با لیزر دانست و گفت: با وجود این شرایط اما سن خاصی برای جراحی لیزیک تعیین نشده، ولی در افراد بالای 40 سال که در سن ظهور پیرچشمی هستند عمل لیزیک تک چشمی به منظور کسب دید مناسب در دور و نزدیک انجام می شود.

کی‌پور بیان کرد: در مواردی که افراد به هیچ وجه کاندید مناسبی برای اعمال جراحی اصلاح عیوب انکساری با لیزر نباشند می توانند از راهکارهای جایگزین نظیر تعبیه لنز داخل چشمی یا تجویز عدسی های تماسی بهره ببرند.

لیزیک نشد لنز بذارید!

علیرضا نادری فوق تخصص قرنیه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در بيمارانی که دوربينی و يا نزديک بينی شديد دارند يا ضخامت قرنيه برای اصلاح با ليزر کافی نباشد، می توان بدون خارج کردن لنز طبيعی چشم، با کار گذاشتن لنز داخل چشمی مخصوصی در داخل چشم، عيب انکسار را اصلاح کرد. با اين عمل چون عدسی طبيعی چشم دست نخورده باقی می ماند، قدرت تطابق چشم حفظ شده و افرادی که به سن پيرچشمی نرسيده باشند، علاوه بر ديد خوب دور، ديد نزديک خوبی نيز خواهند داشت. در اين عمل از طريق ايجاد برش بسيار کوچکی در محيط قرنيه، لنز ظريفی در جلوی لنز طبيعی چشم کار گذاشته می شود تا نزديک بينی و يا دوربينی را اصلاح کند. 

وی با اشاره به انواع مختلف این لنزها افزود: عده ای از آن ها در اتاق قدامی چشم ( پشت قرنيه و جلوی عنبيه قسمت رنگی چشم) و عده ای از آن ها در اتاق خلفی چشم (بر روی عدسی بيمار و در پشت عنبيه) قرار می گيرند.

نحوه مبارزه هرتکنیک با ضعف بینایی چگونه است؟

این اپتومتریست اظهار داشت: در عمل لیزیک یک فلپ (لایه) نازک در قرنیه ایجاد می شود که امکان دستیابی به استرومای قرنیه به منظور اصلاح انحنای مربوطه را فراهم می کند، سپس فلپ به محل اصلی خود بازگردانده می شود و لبه های آن به مرور زمان و عموما سریع بهبود می یابد. 

وی ادامه داد: در عمل PRK لایه اپیتلیوم (لایه سطحی) قرنیه برداشته می شود و امکان تغییر انحنای لایه ثابت زیرین آن فراهم می شود، سپس به یک لنز تماسی بعنوان پانسمان تجویز می گردد تا امکان رشد مجدد لایه اپیتلیوم زیر لایه تماسی فراهم گردد.

کی‌پور با بیان اینکه لازک تلفیقی از لیزیک و PRK قلمداد می شود و محاسن و مزایای هر دو روش را در برمی گیرد، گفت: در این عمل لایه اپیتلیوم قرنیه برداشته می شود اما به جای کنار گذاشتن به یک طرف رانده می شود، سپس انحنای لایه ثابت زیرین آن اصلاح شده و اپیتیلیوم قرنیه به عقب حرکت می کند و یک لنز تماسی برای محافظت از آن تجویز می شود و تا زمانی که لایه جدید زیر آن را فرا بگیرد.

شتاب زده عمل نکنید

وی یادآور شد: نکته مهم در انجام اعمال جراحی با لیزر برخورداری از جمیع شرایط لازم و احراز صلاحیت کامل است که پس از مشاوره تخصصی با متخصصان و جراحان چشم و انجام فرآیندهای تشخیصی لازم صورت می پذیرد. افرادی که دارای عیوب انکساری دوربینی هستند باید با احتیاط مضاعفی درخصوص انجام این عمل اقدام کنند چراکه امکان تغییر در میزان نمره چشم در این افراد به مراتب بیشتر از سایرین است و عوارضی نظیر خشکی چشم از شایعترین پیامدهای جراحی با لیزر می باشد که باید پس از انجام عمل با ظرافت، تحت مراقبتهای منظم قرار گیرد. 

کی‌پور اذعان داشت: افرادی که تحت جراحی چشم با لیزر قرار می گیرند باید از انجام فعالیتهای بدنی و ورزشهای سنگین اجتناب و از پوشش های ویژه محافظت بینایی و عینکهای استاندارد استفاده کنند تا نتایج جراحی تضمین شود.

وی با بیان اینکه باید انتظارات از اعمال، واقعی و مبتنی بر شواهد علمی موجود باشد که ضریب موفقیت چشمی را اثبات می کند، تاکید کرد: در برخی موارد امکان بروز عوارض ناگوار و ناخواسته از قبیل بازگشت مجدد عیوب انکساری و ایجاد آستیگماتسم نامنظم در افراد وجود دارد که عموم افراد باید احتمالات مذکور را مد نظر داشته باشند و در این خصوص شتاب زده و بدون احراز شرایط استاندارد لازم اقدام نکنند.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 172 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:21

موتور سیکلت هیوسانگ موجود در بازار 20 میلیون 700 هزار تومان به فروش می رسد. وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 189 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 14:21

دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای ایران را برای اجرای تعهدات هسته‌ای همانطور که مورد تایید آژانس است، ستود.

تسنیم: بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت اولین سالگرد قطعنامه 2231 بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

سال گذشته شورای امنیت قطعنامه‌ 2231 را تصویب کرد که برنامه جامع اقدام مشترک مورد توافق با گروه 1+5 و ایران را تایید می‌کند. من به شورای امنیت و دست‌اندرکاران برجام در اولین سالگرد این دستاورد تاریخی تبریک می‌گویم. برجام پیروزی دیپلماسی برای عزم راسخ و ممانعت از مناقشه و چیزی است که همچنین باعث تقویت هنجارهای غیراشاعه هسته‌ای شده است.

توافق در کنار یک رژیم راستی‌آزمایی قدرتمند به یکی از سخت‌ترین رژیم‌های تحریم شورای امنیت پایان داد و به ایران فرصت همکاری بیشتر با جامعه بین‌الملل را داد. قطعنامه 2231 از تغییری اساسی در رابطه ایران با شورای امنیت خبر داد و یک برنامه زمانی مشخص برای خروج مسئله هسته‌ای ایران از برنامه کاری شورا فراهم ساخت.

من جمهوری اسلامی ایران را برای اجرای تعهدات هسته‌ای خود همانطور که مورد تأیید آژانس بین‌المللی هسته‌ای است ستایش می‌کنم. من همچنین گام‌هایی که اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا در هماهنگی با تعهدهات مربوط به تحریم‌ها در قالب برجام برداشته‌اند را ستایش می کنم. من از گروه‌های ذینفع در برجام می خواهم که به تعهدات خود پایبند بودi و از کشورهای عضو نیز درخواست می‌کنم که از اجرای موثر و کامل این توافق حمایت کنند. این مسئله بیش از هرچیزی اهمیت دارد که برجام برای تمام طرفها نتیجه بخش باشد و همچنین مزایای محسوسی برای مردم ایران داشته باشد.

بعد از گذشت یک سال من همچنان مطمئن هستم که برجام بهترین راه برای اطمینان از ماهیت صرفا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران و درک آرزوهای بزرگ مردم ایران است. من خواستار اجرای جامع برجام و قطعنامه 2231 بر اساس احترام و منافع متقابل هستم که همکاری بیشتر برای دستیابی به صلح و امنیت بین‌الملل را تسهیل می‌کند.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 178 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:18

اظهارات توام با عصبانیت امروز رئیس‌جمهور در اجلاس شهرداران و حمله مستقیم به شهرداری را بی‌گمان آغاز یک تحرک جدی سیاسی از سوی روحانی و نیز ایجاد یک حواس پرتی در زمینه کارآمدی دولت یازدهم است.

شفاف: محمد عبدالهی طی مطلبی با عنوان "چرا روحانی امروز به شهرداری تهران حمله مستقیم کرد؟" به چرایی اظهارات امروز رئیس‌جمهور علیه شهرداری تهران پرداخت که متن کامل آن در ذیل می‌آید:

اظهارات توام با عصبانیت امروز رئیس جمهور در اجلاش شهرداران و حمله مستقیم به شهرداری را باید بی گمان آغاز یک تحرک جدی سیاسی از سوی روحانی برای تاثیرگذاری در فضای سیاسی کشور و نیز ایجاد یک حواس پرتی در زمینه کارآمدی دولت یازدهم دانست.من نام این جدال را جدال "کارآمدی - ناکارآمدی " می نامم و مخاطب اول و آخر آن را قضاوت مردم می دانم.


اما تحلیل ماجرا..ماجرای کنشگری دولت و حامیان آن پس از انتشار فیش های حقوقی از آنجایی صورت گرفت که دولت در این زمینه کوشید تا برای رهایی از موضوع مهمی که تبدیل به یک زنجیره هم ارزی از ناکارآمدی، توجه به معیشت و اقتصاد مردم، توجه به اشرافیگری و...بود، موضعی اپوزیسیونی تعریف کرده و سطح بازی را به بازی های کلامی- سیاسی سوق دهد.


نگاهی به موج رسانه های حامی دولت بیانگر آن است که حلقه تصمیم ساز دولت تدبیر و امید بر این باور است که دولت روحانی باید بدون بدیل تعریف و تفسیر شده و موضوع ناکارآمدی آن به حواشی های خودساخته می بایست مورد تاکید قرار گیرد.


ریزش آرا و حمایت پایگاه اجتماعی روحانی پس از فیش های حقوقی که به باور زیباکلام 20 درصد ریزش را فراهم آورده، تلاش های دولت را دو چندان کرده که با حمله به بدیل های احتمالی خود ضمن ایجاد حواس پرتی خود را از تمرکز عمومی خارج سازد.


اما مساله مهم این جاست که این بازی سیاسی؛
- همچنان خود را متعهد به پاسخگویی به مردم نمی داند
- شفافیت کارکردی و تصمیم سازی را مغفول ساخته
- مردم و معیشت آنان را به بازی های سیاسی گره زده
- انتخابات آتی را به حل معضلات ترجیح داده
- موضعی اپوزیسیونی را برای مقامی پوزیسیونی فراهم آورده
و این که با افکار عمومی و پاسخ به آن برای همیشه خداحافظی کرده است.
جالب است که به شاه بیت سخنان دکتر قالیباف در پاسخ به فرافکنی امروز روحانی در اجلاس نیم نگاهی بیندازیم،اصلی‌ترین محورها این ها بوده‌اند:
1- گفتاردرمانی مشکلی از مردم حل نمی کند، باید گفت که چه کرده ایم
2- به جای بیان کارنامه نباید مثل اپوزیسیون موضع گرفت
3- از دولت های مختلف چیزی جز تضعیف مدیریت شهری ندیده ایم
4- موضع اپوزیسیونی گرفتن مشکلی از مردم حل نمی کند
5- نمی توان از توسعه گفت اما بودجه ها را کاهش داد
6- برخی به جای پاسخگویی به مردم موضع اپوزیسیونی می گیرند
7- شهرداری توانسته یک دولت الکترونیک را به تمام معنا پیاده سازی کند.

منبع:تسنیم

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 154 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:18

اما ظاهراً برای این موضوع،‌ پایانی نیست جز اینکه نه تنها آنها از جامعه طرد نمی‌شوند و عوامل رشد قارچ‌گونه آنها قرار نیست حذف شود بلکه عده‌ای در پی سازماندهی آنها برآمده‌اند.

آن‌طور که شنیده شده قرار است طبق تفاهم‌نامه مشترک معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، زنان روسپی «کارت سلامت» دریافت کنند و از حمایت برخوردار شوند.

این در حالی است که اقشار مختلفی در جامعه هستند که آبرومندانه و سالم زندگی می‌کنند اما برای چرخاندن چرخ‌های زندگی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند که بخشی از آنها در فهرست‌های بلند سازمان‌های به ظاهر حمایتی کشور قرار دارند اما مبالغ اندکی مستمری دریافت می‌کنند و عده‌ای هم که در هیچ فهرست حمایتی نمی‌گنجند و برای تأمین مخارج زندگی‌شان با مشکل روبرو هستند و کسی هم یادی از حمایت آنها نمی‌کند!

به گفته علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشت وزیر بهداشت میزان انتقال بیماری ایدز از طریق رابطه جنسی طی یک دهه گذشته دو برابر شده است، کنترل ایدز سه کلمه دارد خویشتنداری، تشکیل خانواده و اگر خانواده تشکیل نشد باید وسایل پیشگیری در اختیار مردم قرار داده شود.

وی در همین رابطه از ارائه خدمات کاهش آسیب به زنان روسپی خبر داده که مراکز جدیدی در کنار مراکز شبکه بهداشتی برای معاینه زنان روسپی ایجاد شده و به آنها آموزش‌های لازم برای پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی داده شده و وسایل پیشگیری رایگان در اختیارشان قرار داده می‌شود.

مسئولان خبر از دو برابر شدن آمار ایدز از طریق رابطه جنسی می‌دهند اما کسی آمار افزایش زنان روسپی در جامعه را اعلام نمی‌کند، مسئولی از کاهش سن روسپی‌گری نمی‌گوید، کسی به بررسی و رفع عوامل گسترش این معضل در جامعه نمی‌پردازد، مسئولی هنوز نمی‌خواهد عوامل ایجاد این بازار عرضه که قطعاً بی‌تقاضا بوجود نیامده را بررسی و حل کند و پاسخ همه این ابهامات در این بهانه خلاصه می‌شود که «خط قرمز است»ولی در این میان عده‌ای می‌خواهند از آنها حمایت کنند آن هم به شیوه حفظ سلامتی این زنان روسپی به دور از اینکه آیا موجودیت آنها در جامعه الزامی است؟!

حمایت از زنان روسپی علاوه بر اینکه به رسمیت شناختن آنها تحت الفاظی چون کارگر جنسی است و آمار کودکان بی‌نام و نشان و سقط های متعدد را در جامعه بالا می‌برد بلکه برهم‌زننده آرامش روانی اعضای خانواده‌های سالم و پاک در جامعه است که این دغدغه برایشان پررنگ می‌شود «شهر نو»ی تازه‌ای در حال تولد است!

تن‌فروشی در ایران جرم است

البته درباره اینکه آیا تن‌فروشی در کشور ما مگر جرم نیست که این‌گونه قرار است مورد حمایت قرار گیرد، هما داوودی؛ حقوقدان در همان نشست مهرماه سال گذشته معاونت امور زنان ریاست جمهوری درباره روسپی‌گری پاسخ داده است: این موضوع به‌قدری شیوع پیدا کرده است که پزشک و جامعه‌شناس می‌گویند باید آن را به رسمیت بشناسیم و صرفاً کار پیشگیری از بیماری را انجام دهیم از لحاظ قانونی تن‌فروشی جرم است. زنا در قوانین ما جرم است. پس زمانی که فردی زنا را تکرار می‌کند و آن را به‌ عنوان شغل خود برمی‌گزیند، بیشتر جرم می‌کند. از طرفی بسیاری از افرادی که یک‌بار رابطه نامشروع حتی در حد پیامک داشتند، به دلیل شکایت شوهرشان دادگاه برای آن‌ها حد تعیین کرد، اما چرا تن‌فروشان در سایه امن قانون کار می‌کنند؟

 

 

دکان‌ تن‌فروشی باز شود، دکان خانواده بسته می‌شود

طیبه اسکندری، جامعه شناس معتقد است عده‌ای می خواهند طوری نشان دهند که گویی موضوع زنان خیابانی و روسپی را می‌خواهند مدیریت کنند تا جامعه لطمه نبیند اما آنچه که در بطن این‌گونه حرکت‌ها دیده می‌شود در حقیقت تلاش برای قبح زدایی و عادی سازی اینگونه روابط در جامعه است.

وی می‌گوید: این مسیر دقیقا همان مسیری است که غرب سال‌ها در آن مسیر قدم برداشته و هم اکنون در مورد آن با چالش مواجه شده است اگر این پدیده در جامعه عادی سازی شود مسیری برای ورود سایر آسیب‌های اجتماعی باز می‌شود که دیگر نمی‌توان جلوی آن را گرفت.این رویکرد از نقطه نظر تفکر دینی و علم جامعه شناسی و روان شناسی اصلا قابل قبول و صحیح نیست و از لحاظ علمی نیز نمی‌توانند صحت اینگونه اقدامات را تأیید کنند.

این جامعه شناس با بیان اینکه این گونه نگاه به زنان و اشتغال زنان یک نگاه کاملا غیر انسانی است، تصریح می‌کند: زنی که تن فروشی می‌کند ضربات روحی و روانی و جسمی فراوانی را متحمل می‌شود و زنان را به این سمت سوق می‌دهد که این اقدام غیرانسانی را به عنوان یک شغل تلقی کنند در حالی‌که حتی در غرب هم دیگر این موضوع رنگ باخته است، افرادی که زنان جامعه را به این سمت سوق می‌دهند و شرایط جامعه را برای آنها فراهم می‌کنند باید پاسخگوی عواقب آن باشند چرا که مغایر حقوق انسانی زن است و جالب اینجا است که از سوی افرادی مطرح می‌شود که خود را مدافع حقوق زنان می‌دانند.

وی اضافه می‌کند: یکی از توجیهاتی که در نشست تن فروشی سال گذشته برای حمایت از زنان روسپی، مطرح شد این بود که با حمایت و تجمیع آنها بخش سالم جامعه حفظ می‌شود در حالی‌که اگر این موضوع به رسمیت شناخته شود در حقیقت می‌گوییم آلترناتیو دیگری در کنار خانواده وجود دارد که افراد بدون اینکه بخواهند چارچوب‌ها را رعایت کنند می‌توانند وارد این آلترناتیو شوند و استفاده جنسی ببرند در این شرایط دیگر آیا جوانان تن به ازدواج و تشکیل خانواده می‌دهند؟ در حقیقت دکان تن فروشی و روسپی گری دکانی است که اگر باز شود دکان خانواده تعطیل می‌شود و حتی خانواده‌هایی که تا کنون در سلامت زندگی کرده‌اند نیز با تهدیدات اخلاقی زیادی مواجه می‌شوند.

باز هم سکوت مصلحتی مسئولان!

در حالی‌که زمزمه‌هایی از صدور کارت سلامت برای زنان روسپی شنیده می‌شود اما همچنان پیگیری‌ها از سویخبرگزاری فارس برای صحت و سقم این مطلب به نتیجه قطعی نرسیده و اکثر مسئولان مستقیم با این موضوع پاسخگو نبوده‌اند.

اما محبی‌تبار، نماینده وزارت بهداشت در شورای فرهنگی اجتماعی زنان می‌گوید: زمزمه‌های این طرح را شنیده‌ایم اما هنوز متن تفاهم‌نامه به دست ما نرسیده است و قرار است هفته آینده در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی زنان موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

از سوی دیگر ناهید خداکرمی، دبیر کارگروه بهداشت معاونت امور زنان ریاست جمهوری نیز به فارس گفته است: چنین چیزی وجود ندارد اگر هم موضوع کارت سلامت زنان روسپی مطرح باشد موضوعی دو سویه بین معاونت امور زنان و وزارت بهداشت نیست بلکه باید در خود وزارت بهداشت مطرح باشد.

آنچه درباره تصمیم جدید درباره زنان روسپی قطعیت دارد اظهارات علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشت وزیر بهداشت است که تصریح می‌کند: مراکز جدیدی در کنار مراکز شبکه بهداشتی برای معاینه زنان روسپی ایجاد شده و به آنها آموزش‌های لازم برای پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی داده شده و وسایل پیشگیری رایگان در اختیارشان قرار داده می‌شود.

به هر حال امیدواریم تفاهم‌نامه میان وزارت بهداشت و معاونت امور زنان ریاست جمهوری برای ارائه کارت سلامت به زنان روسپی، واقعیت نداشته باشد و مسئولان در پی تدابیر ریشه‌ای و اجرایی برای رفع معضل اجتماعی زنان روسپی و خیابانی باشند تا هم کانون خانواده‌ها دچار از هم گسیختگی نشده و هم چهره عمومی جامعه تخریب نشود.

منبع: فارس

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 164 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:09


شفاف:75 ساله است و برادر رئیس مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌نظام. محمدهاشمی‌رفسنجانی از نزدیک‌ترین افراد به شخص آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی به شمار می‌رود. او که سابقه ریاست بر سازمان صداوسیما و عضویت در مجمع‌تشخیص‌مصلحت را دارد، دو سال پیش از حضور در حزب‌کارگزاران‌سازندگی استعفا داد؛ اما این روزها که شایعه اختلاف‌نظرهای جدی در این حزب، به‌ویژه میان حسین‌مرعشی و غلامحسین‌کرباسچی منتشر شده ، خروج هاشمی از این حزب بار دیگر به اذهان خطور کرد و او دیروز از دلایل جدایی خود گفته است.

از انقلابیون تا احمدی‌نژاد!

محمدهاشمی‌ با ارزیابی نیروهای انقلابی در نخستین سال‌های پیروزی انقلاب، گفت: در زمان حیات امام و اوایل پیروزی انقلاب، قشری از مذهبیون با اعتقاد قبلی و استواری بر مبانی اخلاق محوری به امام گرویدند و در خدمت انقلاب بودند. این افراد برای پست و مقام نمی‌جنگیدند، به یکدیگر اتهام نمی‌زدند و اخلاقی عمل می‌کردند، اما به‌تدریج این حالت کمرنگ و نوع جامعه سیاسی شد. به دنبال آن، کم‌کم اخلاق محوری و دین‌باوری جای خود را به سیاسی‌محوری داد و خطوط مختلفی با عناوینی مثل چپ و راست و بعدازآن اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا شکل گرفت. هاشمی‌افزود: این تفکیک‌ها و تلاش برای رسیدن به پست و مقام بدون در نظرداشتن اخلاق باعث شد، عملکرد بعضی افراد رنگ‌وبوی سیاسی بگیرد و این سیاسی عمل کردن عاملی شد تا از تعابیری نظیر تلاش برای خدمت‌رسانی، تهمت نزدن به دیگران، عدم تخریب رقیب و ... فاصله بگیریم. برادر رئیس مجمع‌تشخیص‌مصلحت‌نظام تصریح کرد: اوج مساله سیاسی محوری پس از انقلاب به دوران احمدی‌نژاد بازمی‌گردد که اتهام زدن به دیگران، تخریب افراد، زیر سوال بردن گذشته، خودمحوری و اقداماتی از این قبیل، درکنار انجام کارها و ادعاهای سخیف نظیر هاله نوردیدن و کارهایی که دین را در جامعه خراب می‌کرد و به باورهای مقدس مردم نظیر اعتقاد به امام زمان (عج) و نقش و جایگاه روحانیت لطمه می‌زد، سکه روز شد. متأسفانه عده‌ای در آن دوران موهومات خود را مطرح می‌کردند و این باعث اظهار تنفر و فاصله گرفتن عده‌ای از این جریانات شد، اما در کمال تأسف رسانه‌ملی، برخی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها و سایت‌ها و حتی برخی تریبون‌های مقدس با این موضوعات همراهی کرده و به آن دامن می‌زدند که باید در قبال آن روزها پاسخگو باشند.

جناح‌ها به روایت هاشمی!

محمدهاشمی با ارزیابی میزان نسبی رأی سه جناح اصلی درکشور، مدعی‌شد: میزان مقبولیت جناح راست یا‌‌ همان اصولگرایان 18 تا نهایتا 20 درصد مردم و جامعه را شامل می‌شود. جریان چپ یا‌‌ همان اصلاح‌طلبان هم به نظرم بالای 20 تا 25 درصد بین مردم جامعه و گروه‌های سیاسی مقبولیت دارد، اما مقبولیتی که جریان سوم، یعنی اعتدالیون دارند، بیشتر از دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب است و می‌تواند مقبولیت و رأی 36 تا 40 درصد جامعه را شامل شود. البته عده‌ای هم به نام طیف خاکستری در جامعه هستند که معمولا در لحظه و زمان و متناسب با موجی که در جامعه ایجادشده تصمیم‌گیری می‌کنند. هاشمی با رد احتمال اجماع میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان علیه حسن‌روحانی اضافه کرد: جناح اصولگرا یکسری چهره‌هایی داشته که در دو، سه انتخابات اخیر آن‌ها را معرفی و کاندیدا کرده است، اما آن‌ها نتوانسته‌اند آرای لازم را به دست بیاورند. درخصوص اصلاح‌طلبان هم شرایط کم‌وبیش شبیه اصولگرایان است، البته یک مشکل آنها این است که افرادی دارند که بتوانند اجماع و رأی ملی به دست بیاورند، اما به دلایلی نمی‌توانند این افراد را وارد عرصه انتخابات کنند.

پشیمان نیستم!

او در پایان در خصوص علت جدایی خود از حزب‌کارگزاران گفت:‌ مسائلی که درخصوص اضافه شدن افراد جدید مطرح‌شده بود، یکی از دلایل کناره‌گیری‌ام از حزب بود، اما آنچه من عنوان کردم این بود که حزب، دیگر حزب کارگزاران نبود، رفتار حزبی نداشت و جبهه‌ای عمل می‌کرد، برای همین به نظرم رسید که جدا شوم. او افزود: زمانی که ما کارگزاران را تشکیل دادیم، برمبنای اهداف تعریف‌شده عمل می‌کردیم و آن دلیل واقعی فعالیت‌های کارگزاران بود. الآن بعد از دو سال که از حزب جداشده‌ام، از تصمیمی که گرفته‌ام راضی هستم و احساس می‌کنم که خیلی برایم مفید بوده است.

منبع:آرمان

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 201 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 12:09

مأموران گمرک بلغارستان یک کامیون ایرانی حامل بیش از 200 کیلوگرم هروئین را در مرز ترکیه توقیف کردند.

شفاف: سخنگوی دادستانی بلغارستان، این بزرگ ترین محموله هروئین است که تا کنون به صورت یک جا در مرز این کشور ضبط شده است. به گفته سخنگوی دادستانی بلغارستان مواد مخدر ضبط شده در قوطی های رب گوجه فرنگی جاسازی شده بوده که بعد از گذراندن از دستگاه اشعه ایکس و تشخیص غلظت متفاوت آن کشف شده است. مأموران گمرک 400 قوطی حاوی هروئین در محموله ضبط شده پیدا کردند. رسانه های بلغارستان گزارش داده اند که راننده کامیون ایرانی بوده و دستگیر شده است.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 172 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 10:04

تعدادی از رقبای کشور های اروپایی از ایران و 4 کشور دیگر به دلیل دامپینگ آهن در بازار های جهانی شکایت کردند.

شفاف به نقل از خبرگذاری رویترز اعلام کرد: کشور های اروپایی از ایران و 4 کشور روسیه ، برزیل، صربستان و اوکراین به اتهام دامپینگ آهن و فولاد در بازارهای جهانی شکایت کردند. به دنبال شکایت تعدادی از رقبای کشورهای اروپایی ، هیأت اروپایی بررسی می کند که آیا روسیه، برزیل، ایران، صربستان و اوکراین آهن و فولاد و آلیاژهای آن را ارزان روانه بازار می کند یا نه. شاکیان شواهدی را مبنی بر اینکه واردات این محصولات از این کشورها شرایط دشواری را رقم زده جمع آوری کرده اند.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 10:04

ماهنامه آلبوم ورزشی - علیرضا محرمی: دروازه بان شماره یک تیم ملی به اهداف بزرگ و بلندمدتی فکر می کند؛ دروازه بانی که در سطح اول فوتبال اروپا بازی می کند و اولین دروازه بان لژیونر فوتبال ایران است که چهار سال در اروپا دوام آورده و همچنان به فعالیتش ادامه می دهد.

علیرضا حقیقی؛ دروازه بانی که اولین کلین شیت تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال را هم مقابل نیجریه در جام جهانی 2014 برزیل رقم زد و اگر گل دقیقه 91 لیونل مسی نبود، کاری بزرگ را هم مقابل تیم ملی آرژانتین رقم زده بود. این بخشی از موفقیت های اخیر حقیقی است و او حالا با تجربه تر شده و به دنبال تحقق هدف های دیگر خود است؛ هدف هایی که اعتقاد دارد به آنها می رسد.

وقتی به عنوان اولین دروازه بان ایران لژیونر شدی و در فوتبال اروپا بازی کردی، فکر می کردی این اتفاقات برای تو رقم بخورد؟ از شروع فوتبالت چنین هدفی داشتی یا حضورت در اروپا کاملا اتفاقی بود؟

- وقتی فوتبالم را به صورت حرفه ای آغاز کردم، هدف بلند مدتم از اول، حضور در فوتبال اروپا بود و برای رسیدن به این هدف هم خیلی سختی کشیدم. شاید هر کس دیگری جای من بود، عطای کار را به لقایش بخشیده بود و بی خیال فوتبال اروپا می شد. برای یک دروازه بان از قاره آسیا به فوتبال اروپا رفتن خیلی سخت است و تعداد کم دروازه بان های آسیایی در فوتبال اروپا سختی کار را نشان می دهد، چون اروپایی ها دروازه بان های خوبی دارند.

هیچ کس دروازه بان ها را دوست ندارد

در آلمان، بلژیک، روسیه، پرتغال، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا و ... دروازه بان های خوب و بزرگی حضور دارند و سخت است که اروپایی ها از آسیا دروازه بان جذب کنند اما با همه این سختی ها چند سال است در فوتبال اروپا هستم و این سختی ها را توانستم تحمل کنم. ضمن این که این آخرین هدف علیرضا حقیقی نیست و به هدف های بزرگ هم فکر می کنم. 

آرزوهایی هم در سر داری که بخواهی به آنها فکر کنی؟

- در زندگی ام با یک موضوع کنار آمده ام؛ اینکه با رویا زندگی نکنم و به واقعیت ها بپردازم. یک مسئله برایم کاملا جا افتاده و آن هم این است که هیچ کاری نشد ندارد و این را با تلاش زیاد، به خودم ثابت کردم. در این مدت هر حرفی زدم، به آن عمل کردم و خدا را شکر، تا الان توانسته ام به هدف هایی که تعیین کردم، برسم. از این به بعد هم تلاشم را بیشتر می کنم، چون هدف هایم تمام نشده است.

کدام اهداف را داشتی که توانستی به آنها برسی و به قول خودت رویاهای نشدنی نداشتی؟

- یکی از آنها این بود که در 14 سالگی و وقتی در تیم های ملی پایه بودم، مصاحبه کردم و گفتم 10 سال دیگر دروازه بان اول تیم ملی می شوم که این اتفاق رخ داد. گفته بودم به فوتبال اروپا ترانسفر می شوم و شدم. نشان دادم حرف هایی که زدم، فقط حرف نبوده و رفتم، تلاش کردم و حرف هایی که زده بودم را انجام دادم. اکنون هم به فوتبال اروپا رفته ام تا به اهدافی که دارم، عمل کنم. امیدوارم به عنوان یک ایرانی پرچم کشورم را بالا نگه دارم و برای ایران افتخارآفرین باشم.

همیشه جزو دروازه بان ها و حتی بازیکنان سختکوش بودی. در پرسپولیس و زیر تمرینات پرفشار احمدرضا عابدزاده که خیلی ها را فراری داد، ماندی و تحمل کردی. در اروپا نیمکت نشینی را تحمل کردی تا فیکس بازی کنی و در تیم ملی هم چند سال تحمل کردی تا دروازه بان اول شوی. این سختکوشی به نظر خودت تحسین شدنی هست؟

- موضوع تحسین شدن نیست، این است که برای رسیدن به هر هدفی باید سختی کشید. همانطور که گفتم، خیلی در فوتبال، چه در زمین و چه بیرون زمین سختی کشیدم. اکنون که به گذشته بر می گردم، خوشحالم که این سختی ها را تحمل کردم تا بالاخره به نتیجه رسیدم و اکنون به خیلی از هدف هایم رسیده ام که بابت آنها خدا را شکر می کنم. امیدوارم از اینجا به بعد هم به اهدافم برسم. مطمئنم سختی ها بیشتر می شود و کارم هر روز سخت تر و سخت تر خواهد شد اما اگر قرار است به قله موفقیت برسی، باید سختی های بیشتری تحمل کنی، امیدوارم خداوند در این راه سخت به من قدرت دهد تا باز هم سختی ها را تحمل کنم.

تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی 2018 روسیه تلاش می کند و هدفی که کی روش تعیین کرده، صعود از مرحله گروهی در جام جهانی است. به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی برای رسیدن به این هدف چقدر امیدواری؟

- تیم ملی کار سختی دارد. فوتبال ما بدون برنامه ریزی موثر است و یک سری امکانات هم در اختیار تیم ملی قرار ندارد اما از وقتی مهدی تاج در رأس کار قرار گرفته، می بینیم که اتفاقات بهتری رخ می دهد. امیدوارم امکاناتی که تیم ملی نیاز دارد در اختیارمان قرار گیرد تا بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم. همان طور که کی روش گفته، هدف فقط صعود به جام جهانی نیست. هدف دوم تیم ملی صعود از گروه است. امیدوارم هم مسئولان، هم بچه های تیم ملی و هم تمام مسئولان ورزش و کشور و هواداران با عزمی ملی، به تیم ملی کمک کنند.  صعود به جام جهانی ساده نیست، فقط فدراسیون و بازیکنان نیستند که باید تلاش کنند بلکه همه مسئولان کشور، مردم ایران و رسانه ها باید کمک کنند تا صعود به جام جهانی راحت تر صورت گیرد.

هیچ کس دروازه بان ها را دوست ندارد

تیم ملی ما جوان شده است و تا جام جهانی با وجود میانگین سنی پایین، باتجربه تر می شود. به نظرت جام جهانی روسیه می تواند سال شکوفایی فوتبال ایران باشد؟

- زمانی همه ایراد می گرفتند که چرا تیم ملی جوان نیست، چرا بازیکن جوان ندارد اما دیدید که کی روش کارش را بلد است و بازیکنان جوان را به تیم ملی اضافه کرد. اکنون میانگین سنی تیم ملی خیلی پایین آمده و 80، 90 درصد تیم ملی را بازیکنان جوان تشکیل می دهند. در جام جهانی روسیه فوتبال ما هم به بازیکنان جوان نیاز دارد و هم باید بازیکنان باتجربه حضور داشته باشند چرا که برای موفقیت به هر دو عنصر نیاز داریم. برای باتجربه تر شدن به بازی های تدارکاتی خوب و مناسب احتیاج داریم تا این تجربه به بازیکنان جوان منتقل شود.

با این شرایط فکر می کنی تا چه سالی در تیم ملی و فوتبال اروپا حضور داشته باشی؟

- کسی از آینده خبر ندارد و من هم نمی دانم فردا چه اتفاقی می افتد. دوست دارم همیشه برای مملکتم و باشگاهم موثر باشم و حضور مفیدی داشته باشم. تا هر زمانی که خدا بخواهد، به موفقیت فکر می کنم و تلاش خواهم کرد.

به متاهل شدن فکر کرده ای و در این زمینه برنامه ای داری که چه زمانی ازدواج کنی یا این اتفاق را به بعد از فوتبال حرفه ای ات موکول کردی؟

- این موضوع بحث زندگی شخصی هر آدمی است و تصمیمی کاملا شخصی هم هست اما اکنون فکری راجع به آینده ندارم. حواسم به فوتبال است و به دنبال هدف های بزرگ فوتبالی هستم. اگر می خواستم در فوتبال دنبال اهداف کوچک و کوتاه مدت باشم، خیلی راحت بودم و خیلی راحت هم به این هدف ها رسیدم اما قانع نشدم. به دنبال اهداف بلندمدت و بزرگ هستم و فعلا برای رسیدن به این هدف ها می جنگم و برای همین هم سختی کشیدم و قید خیلی از خوشی ها را زدم. از خیلی چیزها، خوش گذرانی ها و شب نشینی ها گذشتم و باز هم باید قید آنها را بزنم تا به اهدافم برسم.

به عنوان بازیکنی خوش چهره پیشنهادهای کاری زیادی هم از خارج از فوتبال داشتی. بعد از جام جهانی هم چند شرکت اروپایی و آمریکایی برای مدلینگ با تو صحبت کردند. اصلا علاقه ای به این کارها داری؟

- به هر حال این هم جزیی از زندگی هر فوتبالیست یا هنرمندی است. شاید این اتفاقات برای خیلی ها باشد یا به وجود نیاید. برای من هم چند پیشنهاد بود که به توافق نرسیدیم اما همچنان در حال صحبت کردن هستیم تا به نتیجه برسیم.

در دنیای فوتبال بازیکنانی مانند دیوید بکام، کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و ... در حوزه مدلینگ حضور موفقی داشتند. این موضوع از نظر روحی و روانی هم به یک فوتبالیست کمک می کند؟

- به نظرم این کارها نوعی منبع درآمد است. بحث روحی و روانی نیست و بیشتر حالت فعالیت اقتصادی برای یک فوتبالیست دارد. همانطور که گفتم، برای هر فوتبالیستی شاید این پیشنهاد باشد. با این حال این موضوع زیاد در فوتبال ایران جا نیفتاده است.

هیچ کس دروازه بان ها را دوست ندارد

هم در روسیه روحت بودم، هم در پرتغال راحتم اما برای زندگی بر می گردم ایران

پرهیز حقیقی از حرف های تکراری

علیرضا حقیقی، مرد شماره یک تیم ملی یکی از محبوب ترین چهره های فوتبال ایران است. دروازه بان فتوژنیکی که حالا سنگربان تیم پرتغالی مارینیموست، هر بار که از اروپا برای حضور در اردوی تیم ملی به تهران می آید در کانون توجه قرار می گیرد اما از عکس و مصاحبه و دوربین فراری است. خودش می گوید: «برای مصاحبه باید حرف جدید داشته باشم، دوست ندارم حرف تکراری بزنم.»

آنچه درباره حقیقی نمی دانید و دوست دارید بدانید!

علیرضا تکلیف ما را روشن کرد؛ نباید سوال تکراری بپرسیم و حرف های تکراری بزنیم... با این حساب بهتر است سراغ فوتبال و تیم ملی و ... نرویم چون همه حرف ها تکراری می شود. با توجه به میزان علاقه مردم به علیرضا که یکی از محبوب ترین ستاره های فوتبال ماست، شاید بهتر باشد از زندگی علیرضا سوال کنیم تا مردم با زندگی دروازه بان محبوب تیم ملی بیشتر آشنا شوند.

برای تفریح به اروپا نرفتم

از حقیقی درباره زندگی در روسیه و پرتغال می پرسیم؛ این که از زندگی در یک کشور سردسیر به زندگی در یک کشور گرمسیر رسیده، حتما تفاوت هایی دارد؛ «تفاوت که خیلی دارد، در حد 40 تا 50 درجه (خنده) ولی خوبی انسان این است که سریع به محیطی که در آن قرار گرفته، خو می گیرد. چند روز اول شاید مشکل داشته باشید اما بعد عادت می کنید، به خصوص اگر هدف های بزرگ تری داشته باشید. من برای تفریح به روسیه یا پرتغال نرفتم. هر کشوری و هر تیمی که در آن بازی کرده ام، ایستگاهی است در مسیری که برای خودم ترسیم کرده بودم. در روسیه هر وقت سرما اذیتم می کرد، به هدفم فکر می کردم و انگیزه ام بیشتر می شد.»

روسیه یا پرتغال؟ البته که تهران!

حالا حقیقی در روسیه راحت تر بوده یا در پرتغال؟ خودش می گوید: «تفاوت زیادی ندارد. اصولا آدم ناراحتی نیستم و هر جا باشم احساس راحتی می کنم. زندگی در روسیه هم مثل زندگی در پرتغال امتیازهای خاصی داشت اما حقیقتش هیچ کجا تهران خودمان نمی شود. ناشکری نمی کنم و از این که در فوتبال اروپا شاغل هستم، خوشحال و راضی ام ولی باز هم ایران چیز دیگری است.»

با این حساب علیرضا بعد از پایان فوتبالش حتما برای زندگی به ایران می آید؛ «صد درصد... معلوم است که وطن خودم را با هیچ کجای دنیا عوض نمی کنم. خانواده ام، دوستانم، آدم هایی که دوست شان دارم و دوستم دارند، همه در ایران هستند و طبیعی است که دلم بخواهد در ایران زندگی کنم.»

هیچ کس دروازه بان ها را دوست ندارد

دلتنگ ایران، دلتنگ کودکی

البته اگر تصور کرده اید علیرضا از زندگی در اروپا ناراضی است، اشتباه کرده اید؛ «از لحاظ تمرین و سطح کیفی فوتبال، اروپایی ها خیلی از ما جلوتر هستند و من از زندگی در اروپا به خاطر پیشرفت کارم راضی هستم اما گاهی اوقات دلم برای ایران تنگ می شود. شاید باورتان نشود. گاهی اوقات که برای خرید به خیابان می روم یا در حال قدم زدن در پیاده رو هستم، بی اختیار یاد دوران کودکی ام در ایران می افتم. با خودم می گویم کاش یک توپ پلاستیکی داشتم و خودم را غرق گرد و خاک و فوتبال می کردم. از جلوی فروشگاه نان فانتزی که رد می شوم، یاد صف نانوایی می افتم. در غربت خیلی چیزهایی که در خانه داری و قدرشان را نمی دانی عزیز می شود.»

غرور؟ نه، هرگز

به علیرضا می گوییم خیلی ها به اشتباه فکر می کنند تو آدم مغروری هستی اما وقتی کنار این بچه ها قرار می گیری، تازه معلوم می شود اصلا غرور نداری؟ حقیقی لبخندی می زند و می گوید؛ «من مغرورم؟ چرا باید مغرور باشم. مقابل عظمت خدا، غرور چه مفهومی دارد. من هم یک بنده خدا هستم، فقط همین. من هم مثل همه آدم ها شاید اشتباه کنم اما قطعا اگر با اشتباهم به کسی لطمه بزنم، با رفتارم از آن آدم دلجویی می کنم. 

البته تلاش می کنم کمتر اشتباه کنم تا کمتر بگویم ببخشید. دوست ندارم پشت سر هم کار اشتباه را انجام بدهم و پشت سر هم عذرخواهی کنم. روش زندگی ام طوری است که سعی می کنم اشتباهاتم کمتر باشد تا ببخشید کمتری بگویم. فقط هم به خاطر خدا می گویم ببخشید. این ببخشید هم به دو معنی است، یکی این که خدایا من را ببخش اگر ناخواسته و ندانسته گناهی کرده ام و دیگری این که خدایا از نعمات خودت به من هم ببخش.»

زندگی در جزیره کریس رونالدو

علیرضا در جزیره ای زندگی می کند که زادگاه کریس رونالدو بوده، جزیره مادیرا... پس با این حساب همشهریانش باید عاشق فوتبال باشند؟ «چه جورم! مردم مادیرا از این که کریس رونالدو متولد این جزیره سات، به خودشان می بالند. مادر و خواهر و بعضی اعضای خانواده کریس هنوز در همین جزیره زندگی می کنند و ساکنین مادیرا ستاره جزیره خودشان را دیوانه وار دوست دارند. آنها شیفته فوتبال هستند و آنهایی که من را می شناسند، برخوردشان با من عالی است اما مشکل اینجاست که در جزیره مادیرا، همه می خواهند مثل کریس رونالدو گل بزنند. بچه های مادیرا دوست دارند مهاجم شوند و هیچ کس گلرها را دوست ندارد. 

یک شیفتگی خاصی نسبت به گل زدن در این منطقه از پرتغال هست که نظیرش شاید فقط در برزیل و آرژانتین باشد. اینجا کریس رونالدو را در حد پرستش دوست دارند. در مادیرا شما مردمی را می بینید که همه جا، در حال خرید، تفریح و کار از کریس حرف می زنند. مردها و زن های پا به سن گذاشته طوری از کریس حرف می زنند که انگار بچه خودشان است. بچه ها وقتی می گویند کریس انگار برادر بزرگ خودشان را صدا می زنند. جزیره مادیرا، از لحاظ فوتبالی و میزان علاقه به فوتبال، بی شباهت به انزلی خودمان نیست. درست مثل انزلی که مردم با هر شغلی و سطح درآمد و کیفیت زندگی، وقتی کارشان تمام شد، لب ساحل، دم اسکله و در قهوه خانه ها و چایخانه های سنتی می نشینند و حرف فوتبال را می زنند، در مادیرا هم فوتبال موضوع بحث اغلب ساکنان جزیره است.»

مدیون قلب بزرگ و دست های کوچک فرشته های محک

نمی شود با علیرضا حرف زد و از محک نپرسید. شماره یک تیم ملی حامی شماره یک کودکان محک هم هست اما خودش می گوید هر کاری برای این فرشته های کوچک انجام بدهد، باز انگار کاری برای آنها نکرده است: «دوستی با این بچه ها یکی از افتخارات من است و فکر می کنم بسیاری از موقعیت ها و موفقیت هایی که در زندگی به دست آوردم به خاطر دعای همین بچه ها بوده. وقتی این کودکان با قلب های بزرگ و دست های کوچک شان برای من دعا می کنند، واقعا انرژی می گیرم. 

هیچ کس دروازه بان ها را دوست ندارد

در زندگی، چیزهای با ارزش کم ندارم، احترام مردم، پیراهن تیم ملی، پدر، مادر و خانواده، دارایی های با ارزش من هستند اما با احترام به تمام مردمی که دوستم دارند و من را شرمنده محبت خود می کنند، با ارزش ترین چیزی که در زندگی دارم، بازوبند کاپیتانی تیم محک است. وقتی برای بازی به محک می روم، کنار این بچه ها فکر می کنم پادشاه مطلق زمین هستم. این حس خوب را من از اعتماد و علاقه همین بچه ها می گیرم.»

با خدا باش و پادشاهی کن

حرف های پایانی علیرضا هم مثل همیشه است، وقتی عکس های جلد مجله و تصاویر مربوط به این گزارش - مصاحبه کوتاه را کامل می کنیم، به علیرضا می گوییم اگر حرفی مانده بگوید و او هم همان حرفی را می زند که ورد زبانش است و البته که به آن اعتقاد راسخ دارد: «با خدا باش و پادشاهی کن. این پیام من به مردمی است که دوست شان دارم. از خدا می خواهم کمکم کند لایق محبت مردم باشم.» او با همین توصیه شماره یک تیم ملی شد. با خدا بود که حالا در تیم ملی پادشاهی می کند... 

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 188 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 8:46

ایسنا: سیدتقی نوربخش در آیین افتتاح ساختمان اداره کل و مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان که امروز(چهارشنبه 30 تیرماه)‌برگزار شد، با بیان این‌که تامین اجتماعی در شرایط دشوار اقتصادی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد، اظهار کرد:‌ این شرایط به دلیل ایستادگی مردم ایران به کشور تحمیل شده است؛ از سوی دیگر شاهد  کاهش قیمت نفت نیز بودیم که در پی آن درآمد سالانه کشور از نفت، از 100 میلیارد دلار به 25 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد این در حالی است که متاسفانه بخش مهمی از اقتصاد ما به درآمدهای نفتی وابسته است.

وی افزود:‌ با این شرایط، دولت خدمتگذار با برنامه‌ریزی صحیح، موجب شد تا در کشور خللی ایجاد نشود و هم تورم مهار شد و هم با مذاکراتی که در تاریخ ایران بی‌بدیل بود، تحریم‌ها لغو شد.

نوربخش با بیان این‌که در شرایط فعلی در سازمان تامین اجتماعی کارهای بزرگی انجام می‌شود، گفت:‌ در حال حاضر 50 درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و همچنین تمام زوایای زندگی حدود 5 میلیون نفر تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی است و خدمات مختلفی به آنان ارایه می‌شود.

وی با بیان این که در سال 95 رقم 5 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان بابت تعهدات سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است، عنوان کرد: همچنین 3 هزار میلیارد و 400 میلیون تومان مستمری پرداخت می‌شود که تقریبا معادل هزینه‌ای است که در هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود؛ 210 میلیارد تومان نیز در سه ماهه نخست امسال جهت بیمه بازنشستگان پرداخت شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت:‌ به اندازه یک‌سوم بودجه عمومی در سازمان تامین اجتماعی جهت تجهیز و تعهدات هزینه می‌شود و این در حالی است که به بودجه عمومی کشور متکی نیست.

وی اظهار کرد:‌ بزرگترین هدف سازمان تامین اجتماعی، تولید امنیت اجتماعی است که مهم‌ترین وظیفه است و اگر در گذشته نقدی وجود داشت در خصوص عملکرد سازمان تامین اجتماعی در تولید امنیت اجتماعی بود.

نوربخش ادامه داد:‌ تغییر 8 مدیرعامل در طول 8 سال در سازمان تامین اجتماعی که یک نهاد حاکمیتی است، کفایت می‌کند که نشان دهد دولت‌های قبل چه نوع نگاهی به سازمان تامین اجتماعی داشتند.

وی عنوان کرد: ‌شاهد بودیم در سازمانی که وظیفه آن تامین امنیت اجتماعی و ارایه خدمات به مردم است، چه تغییرات و فعل و انفعالاتی رخ داد و از یاد نمی‌بریم که یک‌شنبه سیاه در این سازمان رخ داد؛ دوربین مخفی در اتاق مدیرعامل سازمان نصب می‌شود و افرادی را می‌آورند و از آنها تصویربرداری می‌کنند و سپس در مجلس پخش می‌شود و این کار موجب شد که رهبر انقلاب غمگین شوند و گفتند که این ناراحتی ناشی از دو دلیل است، این‌که مردم از این اتفاقات ناراحت شدند و دیگر این‌که در این سازمان فرایندی نامناسب رخ داده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اکنون و پس از آن شرایط، هم سازمان باثبات است و هم مسئولان آن پاک‌دست هستند و در مجموعه سازمان‌های قانون‌مند کشور تعریف شده است؛ سازمان تامین اجتماعی با چالش‌های حیثیتی روبه‌رو بود ولی در سال گذشته دیوان عدالت اداری سازمان تامین اجتماعی را به همراه 62 سازمان دیگر به عنوان سازمان‌های قانون‌مند تعریف کرده است.

نوربخش با بیان این‌که اکنون هیچ نقد و خللی از سوی دستگاه‌های نظارتی متوجه سازمان تامین اجتماعی نیست، گفت: ‌تمام کارها در این سازمان بر مدار قانون انجام می‌شود و تمام بنگاه‌های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی با منطق صحیح و به دور از لابی‌گری‌هایی که متاسفانه در گذشته بسیار با آن درگیر بودند، فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: از یادمان نرود که حدود نیمی از شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی و به عبارت دیگر 138 شرکت با یکی از متهمان که پرونده قضایی آن در جریان است، در تعامل بودند و به لطف خدا این معامله که در قالب یک تفاهم‌نامه بود و این تفاهم‌نامه از لحاظ حقوقی هم مشکل داشت و چک و پول در آن تعیین شده بود، به انجام نرسید.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ‌در سازمانی که چنین شرایطی در آن حاکم بود، اکنون می‌توان با قاطعیت گفت که شرکت‌های سهامی عام سازمان تامین اجتماعی حیاط خلوت هیچ گروه اقتصادی و سیاسی نیست و یک نهاد پاسخگو است و افتخار ما این است که اکنون صدای مستمری‌بگیران شنیده می‌شود.

وی با اشاره به این‌که سیاست سازمان تامین اجتماعی گسترش عدالت در ارایه خدمات است، عنوان کرد:‌ در هفته تامین اجتماعی 40 پروژه را افتتاح یا آغاز کرده‌ایم؛ سیاست ما مبتنی بر گسترش عدالت در ارایه خدمات اجتماعی و اقتصادی است و این پروژه‌ها در مناطق محروم مختلف کشور هستند.

نوربخش با بیان این‌که خوزستان با توجه به محرومیت‌های تاریخی بسیار، نیازمند تلاش مضاعف سازمان تامین اجتماعی است،  ادامه داد: ‌افتخار داریم که در این دولت، پروژه‌هایی که سال‌ها در مناطق محروم متوقف بود را در اسرع وقت افتتاح کنیم.

وی گفت:‌ در خصوص ارایه خدمات در سازمان تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی اقدامات بسیاری انجام شده است؛ پس از تلاش‌های دو ساله از هفته آینده دفترچه‌های قدیمی تامین اجتماعی حذف و کارت الکترونیکی جایگزین به صورت آزمایشی در تهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.  

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 157 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 8:46

پیشکسوت پرسپولیسی ها می گوید این تیم یکی از شانس های قهرمانی است.

خبر آنلاین: مرتضی فنونی زاده یکی از آن بازیکنانی بود که خیلی زود به فوتبال این مملکت معرفی شد.او در 14 سالگی بازی هایی می کرد که به قول خودش :«از محله های دیگر دنبالم می آمدند تا برایشان بازی کنم.خوب یادم می آید که من 14 سال داشتم و بچه محل مان قلعه نویی 16 سال.در محله ما همه یا در تیم راه آهن بازی می کردند یا در بانک ملی.آن هم به دلیل اینکه این باشگاه ها به محله ما نزدیک بود.»

کلا نازی آباد و خانی آباد بازیکنان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده است.

بعد از ما آقای نباتی و خاکپور آمدند و الان هم اگر اشتباه نکنم فقط سید مهدی رحمتی از بچه محل ها ما دارد حرفه ای فوتبال بازی می کند.

شما از 14 سالگی فوتبال را آغاز کردید و بیست ساله بودید که به شاهین پیوستید درست است؟

یادش بخیر.تقریبا همان سن و سال را داشتم که به شاهین پیوستم.اصلا نمی شود فراموش کرد.من به همراه شاهرخ بیانی،ناصر محمد خانی و ...در تیم ملی نوجوانان بازی می کردیم.جلوی اسم همه انها نوشته بود راه آهن،بانک ملی و تاج اما مقابل اسم من نوشته بودند محلات!

چرا؟

قبل از اینکه به شاهین بیایم تیم نداشتم.اسم من را رد نکرده بودند.به عنوان یار اضافی رفته بودم و برای آنها بازی می کردم که آقای حبیبی من را دید.یادم هست که یک بار روزنامه ها اسم من را چاپ کردند.پدرم همه روزنامه های منطقه را خرید.از هر دکه ای که در بازار دوم بود 5 -6 روزنامه می خرید.هنوز هم آن روزنامه ها را دارم.تا سال 65-66 هر عکسی که از من چاپ می شد را نگه می داشتم.

الان حسرت آن روزها را می خورید؟

من در فوتبال حسرتی ندارم.در تمام رده های سنی فوتبال بازی کردم و فقط در تیم ملی بانوان نبوده ام!(با خنده)اگر نه بازی در همه رده های سنی را تجربه کرده ام.تنها نقطه تاریک زندگی ورزشی من همین مربیگری است.متاسفانه چند تا اسم هستند که چرخشی در لیگ برتر می چرخند.

مثل اینکه دلتان خیلی پر است؟

دلم پر است اما کاری نمی شود کرد.رفیق بازی در فوتبال ما بیداد می کند.الان خیلی از پرسپولیسی های قدیمی بیرون هستند و متاسفانه یک سری ها در این فوتبال کار می کنند که رزومه مشخصی ندارند.

نظر شما درباره پرسپولیس برانکو چیست؟گاهی اوقات انتقادهایی هم می کنید.

من فوتبالی به ماجرا نگاه می کنم و فنی نظر می دهم اما یک سری از دوستان برداشت های دیگری می کنند.

هنوز هم سر حرفتان هستید که انصاری و امیری به درد پرسپولیس نمی خورند؟شما این را در مصاحبه ای گفته بودید.

من هرگز نگفته بودم آنها بازیکنان بدی هستند اما با توجه به بازیکنانی که پرسپولیس داشت گفتم بهتر بود در پست های دیگر خرید می کردند.مثلا در پست امیری عالیشاه هم حضور دارد یا در پست ساسان انصاری مسلمان و احمد زاده هستند.نمی دانم چرا این دو بازیکن را خریدند.

 وحید امیری این روزها خوب بازی می کند و در نقش مهاجم هم خوب گل زده است.

قبول دارم اما در خط حمله هم علیپور مگر بد بازی می کند؟مگر بد گل می زند؟من همان موقع گفتم که اگر طارمی برگردد چه اتفاقی می افتد؟الان او می شود مهاج یک برانکو.آنوقت تکلیف امیری چه می شود؟

یعنی شما می گویید که امیری نمی تواند به پرسپولیس کمک کند؟

من این حرف را نمی زنم.اما شرایط استقلال و پرسپولیس با سایر تیم ها فرق دارد.الان اگر امیری روی نیمکت بنشیند آیا برای تیم حاشیه درست نمی شود؟ الان به ساسان انصاری میلیاردی پول داده اند و نمی شود از او بازی نگرفت.اگر بازی کند باید فرشاد احمدزاده روی نیمکت بنشیند.آیا این مشکل ساز نمی شود.

در خط دفاعی برانکو هم انگار که می خواهد تغییراتی داشته باشد.سید جلال و ...

به نظرم سید جلال یکی از خرید های خوب پرسپولیس بود.او می تواند نقش خوبی را در پرسپولیس بازی کند.ضمن اینکه یکی دیگر از نقاط ضعف پرسپولیس با خرید دروازه بان پوشانده شده و امسال شرایط کاملا متفاوت خواهد بود.

امسال استقلالی ها هم بازیکنان زیادی گرفته اند که بیشتر آنها مهاجم هستند.این مشکل حاشیه ها و نیمکت نشینی ممکن است برای آنها هم دردسرساز شود؟

شک نکنید که این اتفاق می افتد.در تیم های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس نباید فاصله بین بازیکنان نیمکت نشین با بازیکنان اصلی زیاد باشد.ستاره ها طاقت نیمکت نشینی ندارند و این اتفاق برای آنها مشکل ساز می شود.

امسال شرایط خیلی متفاوت است.دربی آخر را پرسپولیس برده،منصوریان کل کل های زیادی می کند و خیلی ها می گویند که بازی ششم شهریور متفاوت خواهد بود.

از وقتی که ما به یاد داریم دربی همیشه متفاوت بوده است.کل کل ها هم در بین مربیان و بازیکنان دو تیم طبیعی است.خب دربی آخر را پرسپولیس با 4 گل برده است.ضمن اینکه چند سالی می شود که استقلالی ها نتوانسته اند پرسپولیس را شکست بدهند.به همین دلیل آنها می خواهند بیایند که جبران کنند.با این حال هیچ چیز در دربی مشخص نیست.

راستی طارمی هم به پرسپولیس برگشت.نظر شما در این مورد چیست؟

با رفتن طارمی خط حمله تیم ضعیف شده بود.من از اینکه او برگشته است خوشحالم.با برگشتن او دیگر خط حمله پرسپولیس ضعیف نیست.البته هواداران حق دارند که از دست او و رضاییان ناراحت باشند.کاری که آنها کردند خیلی بد بود.با این حال طارمی خیلی زود متوجه اشتباهش شد و هواداران هم بهتر است این بازیکن را ببخشند.او انگیزه های زیادی برای جبران دارد و شک نکنید که تمام توان خودش را خواهد گذاشت.

با این شرایط فکر می کنید که امسال پرسپولیس بتواند قهرمان لیگ برتر شود؟

پرسپولیس سال قبل هم می توانست قهرمان شود.آنها خوب کار کردند و عملکرد خوبی هم داشتند.خوشبختانه اسکلت اصلی تیم حفظ شده است و در خیلی از نقاط بازیکنان مورد نظر جذب شده است.امسال شرایط خیلی خوب است و می توان به قهرمانی رسید.

به نظر شما کدام تیم های دیگر شانس رسیدن به قهرمانی را دارند؟

در حالی که خیلی ها روی استقلال و پرسپولیس مانور می دهند باید بگویم که تراکتوری ها خوب یارگیری کرده اند.آنها یک تیم قوی بسته اند و من می توانم به جرات بگویم که جدی ترین رقیب پرسپولیس هستند.استقلال هم همین طور.تیم آنها هم خوب است و منصوریان مهره های کارآمدی را جذب کرده است.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 162 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 8:46

مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: مایکروسافت آمار فروش در سه ماهه‌ی چهارم سال مالی خودش را منتشر کرد و با توجه به این آمار مشخص شد که میزان کاربران شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو به ۴۹ میلیون نفر رسیده است.

 میزان کاربران شبکه ایکس‌باکس لایو به ۴۹ میلیون کاربر رسید

در این گزارش گفته شده که درآمد بخش بازی این شرکت ۹ درصد کاهش داشته و به ۱۵۲ میلیون دلار رسیده است. دلیل این کاهش درآمد هم فروش کم کنسول اعلام شده؛ اما از طرف دیگر درآمد شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو افزایش پیدا کرده است.

فروش سخت‌افزارهای بازی مایکروسافت ۳۳ درصد کاهش داشته و باز هم دلیل آن قیمت کم کنسول‌های بازی این شرکت و فروش پایین کنسول اعلام شده است. البته میزان درآمد از شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو ۴ درصد افزایش پیدا کرده و مشخص شده که کاربران پول بیشتری در این شبکه خرج می‌کنند.

میزان کاربران فعال در شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو هم ۳۳ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده و اکنون این شبکه ۴۹ میلیون نفر کاربر عضو دارد. در آمار قبلی میزان کاربران این شبکه ۴۶ میلیون نفر بود.

در ادامه‌ی این آمار گفته شده میزان درآمد از فروش محصولات مختلف ایکس‌باکس در سه ماهه‌ی چهارم امسال ۴ درصد کاهش پیدا کرده و به ۸٫۹ میلیارد دلار رسیده است. البته مشخص شده که درآمد کلی مایکروسافت در سال مالی ۲۰۱۶ از بخش بازی و فروش سخت افزارهای مختلف ۳۴۶ میلیون دلار کاهش پیدا کرده که کاهش فروش ۴ درصدی را نشان می‌دهد. این آمار مربوط به فروش محصولات مخصوص بازی، تبلت‌های سرفیس و محصولات دیگر می‌شود.

مایکروسافت در گزارش مالی سال ۲۰۱۶ خودش به این موضوع اشاره کرد که درآمدش در سه‌ماهه‌ی چهارم این سال به ۲۰٫۶ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است. از این میزان درآمد ۳٫۱ میلیارد دلار آن سود خالص این شرکت بوده است. درآمد کلی این شرکت در سال ۲۰۱۶ هم به ۸۵٫۳ میلیارد دلار رسیده که سود خالص آن هم ۱۶٫۸ میلیارد دلار بوده است.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 196 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 4:52

هکر ناشناس و مرموزی که ادعا کرده بود به اطلاعات محرمانه و شخصی اعضای کمیته ملی حزب دموکرات شامل بعضی از سرشناس‌ترین چهره‌های هالیوود دسترسی یافته، برای اثبات ادعای خود اقدام به انتشار اسناد به سرقت رفته کرده است.

وب‌سایت آی ‌سینما: هکر ناشناس و مرموزی که ادعا کرده بود به اطلاعات محرمانه و شخصی اعضای کمیته ملی حزب دموکرات شامل بعضی از سرشناس‌ترین چهره‌های هالیوود دسترسی یافته، برای اثبات ادعای خود اقدام به انتشار اسناد به سرقت رفته کرده است.

اطلاعات شخصی ستاره‌های هالیوود هک شد

 وبسایت سیاسی «هیل» با دریافت سند اطلاعات هک شده، از لو رفتن نشانی محل سکونت، نشانی پست الکترونیک، شماره تماس و میزان کمک‌های مالی چهره‌ها و اشخاص سرشناسی همچون جی. جی. آبرامز، تام هنکس، دایان کیتن، جود آپاتو، راب راینر، گور وربینسکی، جفری کاتزنبرگ و ... خبر داده است.

«هیل» (thehill.com) یکی از مهم‌ترین وبسایت‌های سیاسی امریکا گزارش داده هکری که خودش را با نام «Guccifer 2.0» معرفی کرده به اطلاعات محرمانه اعضای کمیته ملی حزب دموکرات دسترسی یافته و برای اثبات ادعای خود سند اطلاعات به سرقت رفته را در اختیار این رسانه سیاسی قرار داده است.  

وبسایت هیل از انتشار سند اطلاعات هک شده خودداری کرده و در عین حال یادآور شده نام بسیاری از اشخاص معروف و چهره‌های کلیدی بعضی از مهم‌ترین کمپانی‌های امریکا از جمله دیزنی، گوگل، فاکس، ای‌بی‌سی، استارز و برادران وارنر در میان قربانیان این حمله سایبری قرار دارد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های اطلاعات لو رفته مربوط به میزان کمک‌های مالی چهره‌های معروف در حمایت از حزب دموکرات امریکا بوده است.

در هفته‌های اخیر، این دومین حمله‌ای است که از سوی هکر مرموز که ادعا می‌کند اهل رومانی است صورت گرفته است. عده‌ای از کارشناسان عقیده دارند این فرد به نوعی وابسته به ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه است.

همزمان، دونالد ترامپ کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه نظریه متفاوتی را مطرح کرده؛ او درز اطلاعات یادشده را حرکتی «حساب‌شده» از سوی حزب دموکرات خوانده تا از این طریق افکار عمومی را از مناقشات کمپین هیلاری کیلنتن منحرف کنند. هنوز هیچ‌یک از چهره‌های سرشناس هالیوود که اطلاعات محرمانه‌شان به سرقت رفته، واکنشی به این اتفاق نشان نداده‌اند.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 190 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 4:52

مستند کمدی «دیگه کجا را بگیریم» آخرین ساخته مایکل مور قرار است به‌زودی در گروه هنر وتجربه اکران شود.

خبرآنلاین: مستند کمدی «دیگه کجا را بگیریم» آخرین ساخته مایکل مور قرار است به‌زودی در گروه هنر وتجربه اکران شود.

آخرین فیلم مایکل مور در تهران

این مستند مایکل مور قرار است از هفتم مرداد ماه در سینماهای گروه هنر وتجربه اکران شود.

کمدی مستند «دیگه کجا را بگیریم» به چگونگی برخورد کشورهای اروپایی چون فنلاند و فرانسه با مشکلات اقتصادی و اجتماعی در مقایسه با دولت آمریکا می‌پردازد.

این مستندساز در سال 2003 با فیلم «بولینگ برای کلمباین» که برگرفته از ماجرای کشتار دبیرستان «کلمباین» و نگاهی انتقادی به قانون حمل اسلحه در ایالات متحده آمریکا داشت موفق به کسب جایزه اسکار بهترین مستند شد و در سال 2004 نیز با مستند «فارنهایت11/9» جایزه ارزشمند نخل طلای جشنواره کن را تصاحب کرد.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 188 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 3:04

خالد الفالح، وزیرنیروی جدید عربستان به روزنامه‌ای آلمانی گفته که به‌منظور دستیابی به تعادل در بازارهای نفت، عربستان در تلاش است تا قیمت نفت را افزایش دهد.

خبرگزاری ایسنا: خالد الفالح، وزیرنیروی جدید عربستان به روزنامه‌ای آلمانی گفته که به‌منظور دستیابی به تعادل در بازارهای نفت، عربستان در تلاش است تا قیمت نفت را افزایش دهد.

این تصمیم را عربستان پس از کاهش  شدید قیمت نفت و ورشکستگی تعداد زیادی از تاجران امریکایی اتخاذ کرده است.

خالد الفالح  در حدود یک ماه پیش نیزدر پیغامی به تاجران امریکایی تگزاس اعلام کرد که  عربستان به عرضه  بیش از حد نفت  پایان داده است.

 قطعا افزایش قیمت  نفت برای  قانون گذاران عربستان سعودی خوشایند است، چرا که به آن ها کمک میکند تا شکاف مالی و اقتصادی  که در زمان  جنگ بر سر قیمت نفت ایجاد شده است را برطرف کند. به هر حال  عربستان برای برگرداندن قیمت نفت به  ۵۰دلار  هم راه حلی مناسب و هم راه حلی بد پیش رو دارد. راه حل خوب پیش رو این است که عربستان تولید نفت خود را تعادل‌بخشی کند تا بدین ترتیب دیگر  اعضای  اوپک نیز همانند عربستان عمل کنند.   اما  مشکلی   که بر سر راه این استراتژی عربستان وحود دارد  پیروی نکردن دیگر  اعضای اوپک خصوصا  ایران  از عربستان  و حضور تولیدکنندگان امریکایی است که احتمال دارد با افزایش قیمت نفت تولید نفت خود را افزایش دهند.

راه حل بد این است که عربستان  با عرضه نفت با قیمت  ۲۰ دلار  در بازار  و ورشکسته کردن باقیمانده تاجران نفت امریکایی عربستان می تواند قیمت نفت را به ۵۰ دلار افزایش دهد. در صورت اتخاذ چنین تصمیمی هم قیمت نفت افزایش می‌یابد و هم این که به‌طور چشمگیری عرضه نفت در بازار کاهش می‌یابد.  

اگرچه  چنین اقدامی به  عربستان  کمک می‌کند  تا  دوباره به عنوان تامین کننده اصلی نفت ظاهر شود، اما به بودجه مالی این کشور و  روابط آن با امریکا آسیب وارد خواهد کرد. علاوه بر این ها، این استراتژی نیازمند زمان است  ولی  با توجه به نزدیک بودن زمان  عرضه ی  اولیه سهام شرکت نفت  آرامکو، عربستان زمان زیادی را در اختیار ندارد.

وامداران...
ما را در سایت وامداران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : وام نویس xn--mgb4dh بازدید : 186 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 3:04